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L'après 737 chez Boeing.


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Boeing boss green-lights all-new next generation narrowbody

Boeing  CEO Jim McNerney has given a rhetorical green light to replace the venerable 737, announcing the airframer intends to build a new aircraft to eclipse the re-engined Airbus  A320neo, with a service entry around 2020.

Boeing admits concern over new entrant narrowbody manufacturers

Recent pronouncements by Boeing chief executive Jim McNerney that the airframer prefers to take a clean-sheet approach to the next-generation narrowbody are underpinned to a degree by a genuine concern about new entrant aircraft from Bombardier and Comac of China.

Pointing specifically to Comac's aggressiveness with its C919 narrowbody and the other new entrant aircraft from Canada, Japan and Russia, Boeing Commercial Airplanes vice president of strategic planning and analysis Jerry Allyne told attendees at the 36th annual FAA Aviation Forecast Conference: "We spend a lot of time asking ourselves how we are going to compete."

Allyne later told ATI and Flightglobal it was tough to predict which manufacturer would survive, but in the long-term with their government support and 50-year planning window, "the Chinese are unstoppable".

Il manquerait pas Embraer et le Brésil dans la liste des concurrents?

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La question c"est pourquoi il cite Bombardier et pas Embraer alors que ces deux entreprises sont présente sur le meme créneau de l'aviation régionale.

Le vendeur en chef d"Airbus dit ne pas croire à un remplacent immédiat du 737.

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La question c"est pourquoi il cite Bombardier et pas Embraer alors que ces deux entreprises sont présente sur le meme créneau de l'aviation régionale.

Une erreur de retranscription du journaliste ? Bombardier n'a aucun plan pour un appareil plus gros dans l'état actuel des choses, ils sont plus concentré sur le renouvellement de leur gamme qui a vieillie face à celle d'embraer

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Gagné, ils le savent pas  :lol:

En même temps c'est logique, on ne sait pas encore quelles techologies ont une chances d'être matures à l'époque de la sortie, en particulier la technologie réacteur. Open fan ? Réducteur ? etc...

Et la technologie réacteur choisie influe énormément sur l'architecture de l'avion.

Par contre intéressant de voir qu'ils pensent qu'il doivent moins externaliser leur prochain avion.

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Par contre intéressant de voir qu'ils pensent qu'il doivent moins externaliser leur prochain avion.

On peut pas dire que l'expérience que Boeing vient d'avoir avec le 787, avec la sous traitance de certains des éléments de l'avion, que cela soit un succés...  :|
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On va finir par penser que cette histoire de nouveau 737 n'est qu'un feu de paille pour faire oublier les déboires du 787 lié a son plan marketing, technologique et organisationnel super agressif.

Sauf que si l'orage passe dans l'année ou les deux ans à venir rien ne dit qu'il ne remettrons pas le meme couvert pour remplacer le 737, surtout s'ils n'ont pas d'autres choix.

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  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Udvar-Hazy To Boeing: Do Not Re-Engine 737

Narrowbody Poker

................

A year ago, we asked you about the potential of Boeing partnering with Embraer. Your response was, ‘I think it’s something we should look into.’ Have you?

Yes, we’re still studying it. Boeing has a strategy of designing, producing and supporting airplanes that are viewed as part of our core market, which tends to be in the 125-[seat]-and-above range. We are open to folks who play in different spaces but want to abut that space.

Bombardier is developing a new jet, the CSeries, that falls within that 125-seat space. Are you saying Boeing could go into a partnership to challenge the CSeries?

If we entered into partnerships, it would be about preserving our strength, rather than entering someone else’s market below us. It’s more about protecting our core. That’s the strategic mind-set, and to the extent we have dialogue with anybody, it is framed in that way.

...................

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  • 2 years later...

En attendant, Boeing continue a vendre des 737.

Premier Boeing 737-900ER pour Delta Air Lines

La compagnie aérienne Delta Air Lines tient enfin son Boeing 737-900ER, premier d’une commande de cent exemplaires passée en 2011.

La suite :

http://www.air-journal.fr/2013-10-01-premier-boeing-737-900er-pour-delta-air-lines-585631.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+AirJournal+%28Air+Journal+-+Tout+sur+le+transport+a%C3%A9rien%29

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