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Nouvelle Agusta-Westland AW-149


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C'est un bon exemple du DIS de Drayson. L'entreprise est italien, mais beaucoup du production et R&D est fait en le RU. Avec le EH101, le Future Lynx et le AW149 AW en Yeovil a un bon avenir. Il y a aussi un bruit, que peut-etre l'A129 Mangusta va produire en partie en Yeovil, si AW gagne en Turquie.

Ici en bon article anglais:

AgustaWestland Rewarded with Strategic Partnership by UK Government; ‘Example Set for Other Defence Sectors to Follow’ says Procurement Minister Lord Drayson.

AgustaWestland’s future as the UK’s lead military helicopter manufacturer was confirmed yesterday by a series of announcements made during a ceremony at the Yeovil facility in the UK

Minister of Defence Procurement, Lord Drayson, confirmed a contract for 70 Future Lynx aircraft to be split between the Army (40) and the Navy (30), with 10 options (five to each service).

The surprise announcement of the day came from Agusta Giuseppe Orsi, CEO of Agusta, who said that an AgustaWestland military division would be based in UK and that the “design, development and manufacture of the company’s latest military helicopter, the AW149 would be located in Yeovil.” When later asked by rotorhub.com if this relocation would also extend to the A129 Mangusta product line, Orsi said that a decision would be made if AgustaWestland won the Turkish attack helicopter contract.

Lord Drayson and Alan Johnson, AgustaWestland’s managing director, also signed a Strategic Partnering Agreement (SPA). According to Drayson, the SPA is basically “a financially incentivised agreement based on improved performance targeting.” He believes that this type of agreement is where the future of UK procurement lies, with both customer and manufacturer giving ground on previous positions to achieve better delivery schedules, cost reduction and an increasing in aircraft availability.

(Read the full story in Defence Helicopter, Rapid Reaction issue, out at the end of June 2006).

Link:

http://www.shephard.co.uk/rotorhub/Default.aspx?Action=745115149&ID=fae2078c-ea89-4422-bbde-06f9c8f1cb65

et:

Agustawestland Mulls Management Shake-Up in UK Shift

By TOM KINGTON, FARNBOROUGH, England

As part of an announced shift of defense activities from Italy to the UK, AgustaWestland is planning a management shake-up, although drawing short of a total transfer of defense work out of Italy, CEO Giuseppe Orsi told Defense News.

Orsi confirmed that UK-based AgustaWestland manager Alan Johnston would assume more responsibility over defense program management, while Bruno Spagnolini, head of Italian operations, could shift more to production responsibilities "as part of a general reorganization of responsibilities that could be announced within months," said Orsi.

Orsi added however that the shift of focus of defense activities to the UK would not involve the total transfer of related industrial activity out of Italy.

"There will not be activities that are automatically placed in one country or the other, even if the program management will shift to the UK," he said.

An AgustaWestland source told Defense News that transmission work on defense helicopters such as the yet to be launched AW149 could remain in Italy.

Link:

http://www.defensenews.com/farnborough/story.php?id=1960380

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les US ne rien à dire là dedans. Ils peuvent faire pression, mais ils n'ont qu'a fusionner Sikorsky et Bell en représaille. Ils sont complémentaires ces constructeurs et ça réduirait les couts.

Reduire les couts? Tu parles!

En fait l'absence de concurrence intra Européenne renchérira les couts et tuera l'innovation.Ca ne profitera qu'à l'égo des dirigeants de l'entité fusionnée, mais certainement pas aux armées.Et a un certain moment il faudra donc réintroduire sur le marché Européen...des concurrents étrangers et en particulier US! Bénéfice négatif.

Quand tu connais bien les grosses entreprises comme EADS...Regardes les couts du rafale et de l'EF.Ca n'a rien de linéaire.

Certes il en faut pour autofinancer des programmes supercouteux comme l'A380 mais la pour les helicos on est pas dans la meme situation.

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Regardes les couts du rafale et de l'EF.Ca n'a rien de linéaire.

Tu parle de l'evolution attendue du cout du programme compaarativement au precedent programmes du meme type (je sais pas si je suis clair...)

Ou alors tu parle des dépense ayant eut lieu au sein de ces deux programmes ?

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  • 3 years later...

Où comment on découvre que G4lly est en retard d'une guerre  :lol: ou d'un train car l'information a déjà été postée par votre serviteur ...

Mais les miennes elle sont plus grand et plus belle et on peut meme compter les sieges dedans nananananere ;)

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